onsdag 8 september 2010

Känner mig handikappad utan kamera!

Lääängtar tills jag får min mobil så jag kan blogga ordentligt igen!!
Med bilder! Blir så tråkigt med bara en massa ord!

I kväll ska jag redigera Låjsses film på hennes fölungar. Jag o Meddis var dit igår kväll och filmade med dunder och brak! =) Hoppas verkligen det är möjligt att ta bort ljudet från filmen!! Man hör Meddis hela tiden i bakgrunden ropa:

"Maaamma!" "Maaamma!"

Och så hör man mig:

"Jaaa Meddis, mamma är snart klar!" "Stanna där du är!"

Vi hade placerat Medea i en tom hage och stängt öppningen så inte nån fölunge (Läs Medeas fölunge, alltså hästen Medea =)) skulle få för sig att leka med henne. Jovisst, de är ganska små, men ganska många gånger större än Medea och även fölungars hovar och ben är kraftfulla och kan orsaka stor skada även hos vuxna!
Men Meddis var väl inte helt imponerad att stå där själv, hon ville vara med mig ute på vägen där Låjsse sprang med hästarna.

När det var Eclipses tur att bli filmad, fick Meddis vara med. Eclipse är så mild och mjuk i sättet och skulle aldrig drömma om att t ex klättra på någon. Än så länge iallafall... ;o)
Han är fantasktiskt vacker och rör sig så graciöst och flott.

Vi fick nog vad vi behövde i filmmaterial, och nu ska det bara redigeras och klippas till "snygga" filmer som hon kan ge bort till intresserade spekulanter. =) Bara och bara liksom.... Låter som man är ett proffs eller nåt. Det är jag inte!! Inte ens en halvskaplig amatör. Men man gör väl sitt bästa, och är Låjsse nöjd så är jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar