onsdag 15 september 2010

En perfekt morgon!

Tommy sov i Eskilstuna i natt. Och det är ju som det är, lite småtråkigt men funkar helt ok.
Fram tills kl kvart i fyra i morse. Då vaknade Meddisen och väckte både mig och Astrea. Meddis tyckte det var morgon och ville gå upp, och Astrea som jag hade med mig in till Meddis (eftersom hon ju ändå var vaken och riskerade att ramla ur sängen om jag lämnade henne) såg bollhavet och blev klarvaken på en sekund.

Jag tog med mig bägge två och vi lade oss i min o T's säng, men klockan blev 5 innan Astrea hade somnat. Min klocka ringde 5:30, och väckte bara mig som tur var. Jag gick upp men bestämde mig för att ge barnen lite sovmorgon och ta en timmes komp från jobbet. De skulle få en lång dag på dagis ändå.....

Det var skönt att ha så god tid på sig! Hann gå ut med Älsa, sätta på kaffe, läsa tidningen och nästa dricka upp allt kaffe innan Medea vaknade. Dessutom hade jag tagit fram kläder som de skulle ha på sig och extrakläder till dagis, så det var bara att servera frukost, klä på dem, och snygga till dem lite efter frukosten och iväg!

Enkelt, smidigt och framförallt samarbetsvilliga barn!

Det är så roligt att lämna barn på dagis som älskar att vara där! Och det gör verkligen mina.

Astrea gick omkring och lät som en anka i korridoren medans jag packade upp deras kläder. Glad och nöjd, och Medea fnissade förtjust åt Astrea och verkade på kanonhumör hon också.

En alldeles perfekt morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar