torsdag 2 september 2010

En uppdatering! =)

Jaha, nu är Astrea också ett dagisbarn! =)
Lämnade dem i morse och inga problem, inte en tår.... Jo det enda problemet var att jag var supersen, och skulle bli en kvart sen till jobbet också... Men, men, detta var första gången jag lämnade barnen på dagis och jag har ju inte rutin på det än. Kommer gå bättre nästa gång!

För nästa gång kommer Medea SOVA hela natten, även mellan klockan halv elva och ett... ;o)
och då kommer jag kunna väcka henne I TID på morgonen utan dåligt samvete. Och komma iväg en kvart tidigare än vad vi gjorde idag.

Det är liksom lite omständigt om mornarna när mannen sovit i Eskilstuna, för hunden måste ju ut också innan jobbet. Så jag får ta Astrea i vagnen, Meddis på sin cykel och Älsa på andra sidan vagnen och gå upp till dagis. Sen efter att jag lämnat tjejerna där så får jag gå hem med Älsa, hoppa in i bilen och köra till jobbet! Så ni fattar om det tar lite tid? ;o)

Så länge det är snöfritt så går det ju, sen blir det väl pulka som gäller! För Meddis brukar inte ha nån större lust att gå för egen maskin så tidigt... Även om dagis bara ligger en Vilhelminapark och en gata bort.

Får se hur det går idag, första lååånga dagen på dagis för bägge två på lång tid. Som tur är så ser inte hela veckorna ut som de gör idag!

Nu ska jag göra en liten tullis hära.... Mari vabbar idag med lille William som är sjuk. Får se om det blir nå lingon o blåbärsparty - om Medea orkar! T kommer ju hem i kväll, så annars får de vara hemma bägge två med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar