fredag 10 september 2010

Läkarbesök

Fick tid hos Tony Westberg idag på förmiddagen, för Medeas utslag och klåda.

Hämtade henne på dagis, och som tur var så sov Astrea gott i vagnen, annars hade jag ju fått ta med henne också. Det gick smidigt att hämta henne eftersom de var ute och lekte.

I väntrummet satt en helnöjd Meddis och väntade i en fotölj bredvid mig.



"Doktorn säger säkert: Vilka fina skor du har!" sa hon och drog upp benen så hon kunde se skorna. En tant som också satt och väntade tyckte nog M var lite söt, och sa:

"Jag tycker du har fina skor! Silverfärgade."

"Ja! Och lite rosa.... " svarade sötisen.



Tillslut kom doktorn och ropade upp oss, och inne i hans rum tog han Meddis i hand och frågade henne vad hon hette. Hon svarade och han sa att han tyckte hon hade så fint namn, och ovanligt. Han frågad henne om hon visste nån mer som hette Medea.

"Jaa" svarade Meddis och skrattade.

Jag trodde bara hon hittade på och frågade henne var hon hade träffat henne?

"Låjsses häst heter Medea!" sa hon ivrigt. "Den är stooor och svart"

Jag kände hur stoltheten svämmade över, där var hon snabbare än mig i tanken. (Inte för att jag kanske är en av de vassaste knivarna i lådan direkt men ändå!)

Undersökningen gick perfekt, Medea var hur samarbetsvillig som helst, och vi fick ett preparat utskrivet med kortison att badda på huvudet där det var sårigt.

Meddis älskar att gå till doktorn! Och få medicin är som grädde på moset tycker hon! =) Och här fick hon ju ännu en positiv erfarenhet att lägga till på listan, för vi fick verkligen ett trevligt bemötande, både hon och jag! =) Ibland är det ju lite si och så just med den biten inom vården.

Nu film.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar