söndag 5 september 2010

Min härliga helg!

Hade jag haft ett laddat batteri i kameran så hade jag kunnat slänga upp lite bilder här från helgens bravader. Men det har jag ju inte. Kommer faktiskt inte ens ihåg om det var att laddaren har försvunnit, eller om den inte fungerar, eller om det är batteriet som inte går att ladda längre. Eller, jag vet att vi har ett extra batteri, men är det borta eller???

Jag är inte mer förvirrad än vanligt. Har bara ett ovanligt dåligt minne. Extremt dåligt!

However... T har jobbat helg och jag och tösabitarna har roat oss bäst vi kunnat. I går var vi till Västanfors på höstfest och åkte karuseller och hoppade studsmatta. Meddis tyckte just studsmattorna var superkuliga. Det var en sån där avancerad studsmatta där man satt fast i gummisnoddar och kunde alltså hoppa riktigt högt. Jag vet att de brukar ha sådana uppställda på Tuna Park i Eskilstuna, så när vi är där nästa gång så kommer vi säkert inte undan! =)

Astrea var inte alls sugen på att sitta i vagnen, hon blev tillslut tvärilsk och skrek som besatt. Från noll till 100 på argskalan på bara 5 sekunder!

"Oppa! Oppa! OPPA!!!!" Hon ville visst också hoppa...=)

Studsmattorna var liksom uppspända på luftkuddar, och de var lite väl höga för att hon skulle kunna komma upp själv, så jag vågade sätta ner henne på marken - tvärtyst. Konstigt nog nöjde hon sig med att stå och luta sig mot luftkudden och klappa händerna när Meddis hoppade!

Men Meddis hoppade länge och Astrea tröttnade tillslut på att stå och glo, så hon började knalla runt på egen hand och hon såg så otroligt söt ut där hon tultade runt med sina lite krumma ben.

Efter några karusellåk, ännu en omgång på studsmattan och lite gottisinköp så var vi redo för hemfärd. Meddis var så duktig och inget pip och gnäll (läs vredesutbrott) när vi skulle gå hem, så jag blev alldeles rörd. Hon har förvandlats från den stormigaste tornadon humörmässigt till världens ljuvligaste och goaste treåring.... Hon ser inte ens arg ut på ögonen längre! =)
Finaste finaste Medea! Hon har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.



I dag åkte vi hemifrån före Tommy, han åkte strax efter till jobbet.
Vi styrde kosan mot andra sidan, för att äta lunch och eventuellt låta barnen bada bubbelbad. Ärligt talat så var jag ytterst tveksam till att de skulle gilla när bubblorna körde igång, de har ju aldrig varit med om det förrut.
Ann var fortfarande sjuk, men orkade ändå bjuda oss på lite mat och glass till efterrätt. Och även om den tilltänkta menyn blev ändrad till något enklare så var det jättegott och mysigt!
Medans jag och Ann var i köket och lagade mat så var ungarna ute och lekte med bästaste morfar i den stora fina trädgården. Efter en stund hörde jag gråt och i nästa sekund öppnades köksytterdörren och in kommer alliop. Astrea har ramlat på stenarna och blödde från läpparna! Inte så mycket dock, men det gjorde säkert riktigt ont, hon är inte den som gråter för minsta lilla.

Tur de kom in för de var riktigt kalla bägge två. Japp, nu ÄR hösten här!

Efter maten klädde jag på dem lite mer kläder och vi gick ut igen. Astrea hittade plastflamingon som skulle pryda rabatten från sin pinne, och gick runt och bar på den och gosade med den som om det var hennes bäbis.

Tappade den, tog upp den och blåste på dennes huvud..... Gullunge!

Så gick vi in och ner till relalalaxavdelningen och Meddis badade gärna, hon stod och hoppade medans jag kämpade med att få av henne kläderna INNAN hon satt i vattnet! Astrea däremot, ville upp på en gång som jag satt ner henne. Inte likt henne alls! Hon som är så orädd och framåt jämt! Men bada i det DÄR konstiga badkaret skulle hon INTE! =) Så det blev bara Meddis som badade. Hon provade bubblorna en stund, men ville sen bada utan. Tyvärr kallnade vattnet fort och när jag tillsist fick upp henne så var det riktigt kallt. Men Meddis var nöjd, och Astrea var nöjd med att springa runt där nere och flytta på saker och stå och hänga vid badkaret och beskåda sjöodjuret däri.

Hon gör allt vad sin storasyster gör! In i minsta detalj efterapar hon henne och det är så himla sött att se!

Snart kommer Tommy hem, bra för det börjar bli tråkigt nu när barnen sover!

Puss & Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar