tisdag 22 januari 2013

Yes!

Alla barn i sina sängar! Och man är helt slut! Dessa nätter tar kål på en, nätter man bara får sova ett par timmar i sträck som mest, sen ska det vaknas och skrikas och ammas.... VOJ! Hon är liksom över året nu, tycker väl att hon borde tröttna på denna mammas tutte. Men nej, tvärt om så är hon mer tuttig nu än någonsin! Och varje kväll har jag en bra ursäkt att inte sluta amma. Just nu tror jag det är tänder på gång igen, stackarn. Kände inga än men det var som en kant under tandköttet där uppe, så det dröjer nog inte alltför länge innan de poppar ut.. Hon har varit superjobbig hela dagen idag, skriker så jag är rädd att fönsterrutorna spräcks. Inget duger, bara bära eller gå. Sen är inte heller det bra. Som tur är har hon haft korta perioder idag då hon varit ganska nöjd under kort tid. Hallen är hennes favoritplats just nu, med allt spännande som finns där. Sen är tvättstugan också en av favoritställena, hon älskar att på rumpan åka nerför den höga kanten, som tvättmaskinen står uppställd på, ner på golvet. :) T har som sagt jobbat och det har jag med gjort här hemma! ;)

Nu sitter man i soffan och orkar inte mycket annat än att glo på en film. Så det får bli det. Kanske äta lite kexchoklad med. Hehe. Det är jag värd!


Och stackars Medea med luggen.... På torsdag ska Nettan på Hårstället fixa till den och topparna - längtar! :)

Kram, Maria

3 kommentarer:

  1. Även om det var länge sedan jag hade småbarn så kommer jag mycket väl ihåg vad jobbigt det var varje gång det kom nya tänder. Jag avundas dig inte! Hoppas kexchokladen smakade, det är det minsta du är värd som har ett tandbarn att ta hand om. Tycker din andra tjej ser söt ut med lugg.
    Kram =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du, det är nästan så jag HOPPAS att det är tänderna som är på gång! Vad är det annars? Eller har hon plötsligt blivit så otroligt krävande och.... arg? Inga tänder än i sikte, men de kommer säkert fram i morgon! ;)

      Håller såklart med dig, Medea är en sötnos även i för lång lugg... :) KRAM!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera