lördag 12 januari 2013

Just one of those days....

Att inte fått sova en hel natt på..... över ett år sätter sina spår. Just nu är jag trött, irriterad, lite arg och på dåligt humör. Irriterad på att ungarna inte bara kan somna, utan måste ropa och ropa och ropa och man får komma och komma och komma och höra att det kliar, att man inte kan sova eller bara att man åt spagetti och köttfärssås i skolan eller på dagis i går....  Jösses.

I dag har vi varit på turné till Torshälla och hälsat på våra goa vänner som nyss fått tillökning med flicka nr 2, som valde att komma till världen på själva julafton! Hon var såå söt! Alldeles alldeles underbart söt! Men jag fick aldrig tillfälle att hålla henne, för hon var så hungrig hela tiden och när hon till sist somnade i mammas famn så hade man ju inte hjärta att stöka till det. :) Sen var det nog lika bra det, Losan är ju lite lätt avundsjuk när man håller i andra barn. Hade kunnat bli värsta cirkusen!

Sen var vi hem till svärmor o svärfar och åt en god kalkonlunch. So far so good.... Men sen liksom försvann all energi under hemfärden, hade supersvårt att hålla mig vaken framför ratten. En coca cola och lite äckliga skumbananer höll oss på vägen, men det var knappt. Livsfarligt, jag förstår folk som somnar framför ratten!! Jag har till o med somnat körandes en travhäst! Så jag vet att jag kan bli trött, därför åker jag aldrig en längre sträcka utan någon livlina som coca cola eller nåt sött eller energirikt.

Nåja, en tråkig eftermiddag kan ju bara bli bättre. Ser fram emot myskväll nu framför Skyfall, med min älskling.....

Kram, Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar