måndag 7 januari 2013

I ovisshet.

Älsklingen min har åkt in till sjukan i Falun för misstänkt blindtarmsinflammation. Är lite smått orolig ifall det visar sig vara det och de måste operera honom. Visserligen är det ju titthålsoperation sedvanligt vid denna åkomma, men ändå, han blir sövd. Och det är inte HELT ovanligt att man inte vaknar upp ur narkosen igen! Alldeles för vanligt för att jag inte ska vara helt stressad. Men jag väntar och ser vad han säger eller skriver efter han pratat med doktorn och får reda på röntgensvaret.
Och är det inte blindtarmen, vad är det DÅ....?

Barnen sover i sina sängar. Alla utom Lo som fortfarande sover i våran säng. Har hon gjort sen födseln, och T anar att hon kommer stanna där minst lika länge till. Men det är ju så smidigt när jag ammar på natten. ;) I kväll hittade hon på en ny kvällslek. Hon ålade ner till fotändan av sängen och släppte ner gosan (snuttefilten) på golvet och kikade på den över kanten. Hon ojjade sig över att den låg där, jag plockade upp den och samma sak hände igen. Och igen. Och igen..... Tills hon inte orkade protestera längre när jag lade henne på huvudkudden. Snuttisen.....

Dagens roligaste var nog att få ett kort besök av min farbror Alf. Barnen blev stormförtjusta, ni förstår min farbror har sån superbra hand med barn. Typ som morfar. :) Vi ska åka dit i morgon och kvällsfika lite, till flickornas glädje. :)

Har bokat en MeandI -visning också, nya vårkollektionen! Den 16/2 kl 11. Bara att höra av dig om du har lust att komma! :)

Kram, Maria

1 kommentar:

  1. Hoppas det gick bra med din älskling!
    Håller tummar och tår!
    Kramar

    SvaraRadera