måndag 8 mars 2010

Skräckmorgon

Meddis måste ha vaknat på fel sida i morse. Från att hon slog upp ögonen så har hon varit arg som ett bi! Mest hela morgonen. I en halvtimme ylade hon över att hon ville ha nappen, som hon tappat på köksmattan. Men hon kunde inte ta upp den för att hon inte nådde.
När hon tillslut "nådde" den var allt bra. För några minuter. Hon följde med mig in i badrummet, och satt uppe bredvid handfatet när jag sminkade mig och petade i linserna... frid och fröjd. Meddis sminkade sig och jag mig. *Ler*

Sen ville hon har läppstift. Visst skulle hon få det! Läppglanset låg i min väska i hallen, så vi gick dit och hon ville måla själv framför hallspegeln. No problem! När jag tittade upp från väskan igen så var hon i full gång med att läppglansa spegeln. Och när jag sa att man inte kunde måla på spegeln heller så var kriget i full gång igen. Tårarna sprutade och ylet väckte säkert halva huset...

I morse var det ganska skönt att stänga dörren bakom mig.

Hon har kommit in i en period där hon vaknar supertidigt om mornarna, typ halv 5. Och då är det ju inte lätt att vara pigg och glad heller. Tror det är för att det är ljusare ute, även om det är mörkt i rummet så kanske kroppen känner det på sig på nåt skumt sätt.

Nån som känner igen sig med era barn och tidiga mornar??

Kram!

1 kommentar:

  1. JAg känner igen mig. Vi har det på samma vis men här är det Tindra som vaknar tidigt o väcker resten :-(

    SvaraRadera