torsdag 12 mars 2009

Shit, mamma fyller 60 i morgon!!

Men nu har man ju sån tur att man har en mamma från Finland, som inte är där alltför ofta, så vi kom på att ge henne ett presentkort på en kryssning dit för två, så får hon välja lite själv vad som ska ingå.


Det är ju sådana här gånger man önskar man hade lite mer kulor på kontot, så man kunde ÅKA med henne till kanske Spanien en weekend... men Helsingfors, eller ja östersjön, är klart underskattat! Kanske inte om man jämför med Medelhavet. Men för mamma, som inte är så haj på engelska eller för den delen spanska, så tror jag faktiskt hon har mer utbyte av Östersjön. Mer glädje - nej, kanske inte, men så kan man ju inte tänka heller.



Vid närmare eftertanke så är en Helsingforskryssning för två kanske inte den finaste 60-årspresent man kan få av sina barn.... men det är iallafall någonting som jag tror hon skulle uppskatta.


Vi får väl se hur hon reagerar i morgon! =o)

4 kommentarer:

  1. Å andra sidan tror jag att din mamma är en sån person som är överlycklig bara att ni kommer ihåg henne och kommer dit. Och kryssningen är ju en briljant idé.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycte det var en bra ide.Sen undrar jag när du tänker få eran baby? Hinner jag se den innan jag åker till Florida om inte får du väl lägga in en bild på bloggen.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Det låter som en utmärkt idé tycker jag. :o)

    Ingen bebis än?

    SvaraRadera
  4. Den finaste 60års gåvan skulle vara ett barnbarn. Det skulle väl vara drömmen för en mormor.med lite tur så kanske det blir så.
    Kramar från ett soligt Florida

    SvaraRadera