onsdag 18 mars 2009

Aj aj aj :o(

Det värker! Inte på ett sånt sätt som jag önskar utan värken sitter i halsen. Bara på höger sida. Känns som halsfluss, men jag har inte feber så jag vette tusan. Ska upp till vårdcentralen och ta ett halsprov i morrn iallafall för att vara på den säkra sidan. Känns inge vidare att prata, var väldigt jobbigt att läsa saga för Medea när jag nattade henne nyss.

En glad nyhet är iallafall att jag tror att slemproppen gått i dag! Jag har en vana att alltid titta på toapapperet efter att ha kissat.... och idag hittade jag det jag väntat på att hitta! Det är proppen som skyddar barnet inne i livmodern mot yttre bakterier och såvidare. Efter en snabb Googling så vet jag nu att det tar upp till 10 dagar innan detta efterlängtade pyre kommer ut! <3
10 dagar kanske låter långt, men det kan jag ta. Nu har jag ju en liten tidsplan iallafall!
Har haft endel förvärkar idag, men inga regelbundna. De känns ändå starkare och mer "vassa" nu än tidigare. En ganska spännande känsla att det när som helst kan sätta igång nu. På riktigt. Men än så länge är det lugnt, ingen bäbis i natt heller skulle jag tro. Så Jofi, du kan sova lugnt i natt också! ;)

KRAM

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj, nu blev jag lite nervös... När min slempropp gick så var det bara att åka till BB...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Äntligen bebis på väg! Eller?
    Hoppas du mår bättre i halsen.
    Kram!

    SvaraRadera