torsdag 19 mars 2009

Lugnet före stormen

Ingen bäbis än. Inget att stressa upp sig för, den kommer när den kommer! Lika bra att passa på och njuta av bara ett barn medans det varar. Alltså, sen är det bara att börja om igen med sömnlösa nätter och läckande bröst, och allt otäckt som följer en förlossning. Med Medea gjorde det så ont att kissa i en vecka efteråt att jag svor för mig själv att aldrig utsätta mig för detta igen! För att inte tala om själva förlossningen!
Sedan väntar en oändlig mens, eller ja, det är ju inte mens egentligen men man blöör och blöör flera veckor. Tamponger är inte att tala om, nej det är gamla herdeliga bindor som gäller. Klet och smet. Det är inte alls konstigt om man drabbas av babyblues....

Längtar så efter att äntligen få hålla "Vilding" i min famn, en varm, mjuk liten kropp som bara skänker och skänker lycka och värme. Som får allt det där jag skrev i början att bli helt genomlidbart... Får en att förstå och uppleva meningen med livet en tredje gång. Vilket mirakel!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra för dig när det väl är dags!! Min lilla blir 4 veckor idag och jag har redan börjat glömma...hihi..inte bra för mig... Och hoppasden vill komma snart så det inte blir för jobbigt för dig. Undrar vad lilla charmtrollet säger om att bli STORESYSTER....hon är ju inte så stor än hon heller...=) mysig tid framför er!!!

    Kramar från Piossi

    SvaraRadera
  2. Hej Piossi!
    Tack för omtanken! Det kommer säkert gå bra!
    Mysigt blir det nog, men jag är allt bra orolig över hur Medea ska ta det hela. Vi är ju allt för henne! Hon blir till o med svartsjuk när nån av oss gosar med hunden!
    GRATTIS till 4 veckorsdagen Alexander! =D

    SvaraRadera