tisdag 17 mars 2009

Du, bäbisen... det är vår nu! Det vill du inte missa!

Jag har precis kommit in utifrån, haha, ja just det... Medea, jag och Älsa har tagit en prommis på stan och stannade och handlade lite grejer på vägen, till Tommys pepparrotskött som han ska laga ikväll. Sedan stannade vi ute på tomten och gjorde snötårtor och snökakor och ett helt gäng snöbollar till Älsa. Meddis ville också ha snöbollar så vi fyllde nästan hennes pulka, sedan skulle hon åka med snöbollarna... Tänkte att snön är inte kvar många dagar till, så klart att ungen ska få åka pulka medans det går! Jag hade väl tänkt springa lite med henne, men högdräktig som man är så blir det mer lufs än spring... Men Medea tyckte det var jättekul ändå, och jag orkade tre varv runt huset, men vi tog ett sista fjärde som gick på ren vilja. Medeas vilja.... =o)

Har varit till barnmorskan idag på förmiddagen. Allt såg toppen ut förrutom att jag fått förhöjt protein i urinen. Man ska ju ha värdet 0. Förra gången hade jag en etta och idag så hade jag en tvåa, på en tregradig skala. Det kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning i samband med högt blodtryck. Och mitt bt har ju inte varit det lägsta direkt, även om det inte är superhögt.
I dag har jag också lite molnande huvudvärk, men det beror förmodligen på min långdragna förkylning som vägrar ge med sig. Det är annars också ett tecken på havandeskapsförgiftning. Men jag fick tid redan på fredag igen, för att se vart det bär hän. Men jag hoppas bäbisen kommer INNAN fredag!
Den ligger fortfarande ruckbar. Barnmorskan gissade på att det var en ganska så stor bäbis, hon bettade på 4450 gr =o)

Nu ska jag se vilka märken Medea har tillfogat vår tv-bänk. Har låtit oroväckande ett tag nu, när hon leker där med sin spargris och pengarna. Men det är ingen fara, de har ju brun träbets på färghandeln...

Hare så mysigt i vårsolen!

3 kommentarer:

  1. Ja, nu är jag jäkligt redo, mitt schema är tomt. Så inom de närmaste dagarna vore fint för Bäbispojken :)
    Puss å kram J

    SvaraRadera
  2. Barnmorskan sa till mig också att jag kunde räkna med en bebis på över 4 kilo. När hon kom vägde hon 3.3, så det är nog inget att oroa sig för. Och ut kommer dom ju! Och Eddie var ruckbar tills han ut kom! Jag var igångsatt och hade i princip krystvärkar innan han ens sjunkit ner ordentligt. Tänk så det kan vara! Tittar lite extra på ert hus varje gång jag åker till jobbet för att se om jag ser nåt tecken på att du ska vara på BB - inte för att jag vet vad jag ska leta efter. En stor flagga med texten "Nu har jag åkt!" ?

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja, vi ska hänga ut ett tecken! En av Medeas dagisfröknar berättade igår att hon också höll utkik. =)

    SvaraRadera