fredag 20 mars 2009

Jösses!

Oj! Nu bär det av till förlossningen för kontroll av blodtryck och lite andra prover. Var till barnmorskan idag och blodtrycket var högre än förra gången och proteinvärdet var också för högt. Hon ringde till förlossningen för att höra med dem och de tyckte inte att helgen skulle få gå utan kontroll hos dem. Så vi får se vart det bär hän.

Har just vinkat av Medea, lämnat henne i Jofis trygga vård. Men det känns jobbigt.... Usch! =(
De skulle till hembygdsgården för att titta på kycklingar.

Jag tror och hoppas jag kommer hem idag, efter att vi fått provsvaren, men av erfarenhet så vet jag att de kan behålla en kvar för igångsättning. Vilket jag absolut INTE vill! Håll tummarna nu! Jag vill ha en naturlig förlossning med naturlig start den här gången!

Är lite skärrad, mycket för att jag inte vet hur det blir. Men men, det blir som det blir ju.

Over and out

5 kommentarer:

  1. Ååååå hioppas det får starta av sig själv!! Fast blir värderna dåliga så är det bättre att sättas igång så slipper man kanske få men efteråt som jag...bara för att dom väntade för länge.. Men förstår att du inte vill bli igångsatt...men gick ju bra för dig förra gången så gör det säkert igen isf=)

    Lycka till hur det än blir.

    Tröstande kramar från Piossi

    SvaraRadera
  2. Vi håller tummar och tassar för att allt förlöper smidigt!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Grattis!!! Ja ja, förlossningar blir ju som dom blir, men resultatet är ju lycka! Grattis till en liten flicka! Njut av din nya lilla och senare av hela din stora, härliga familj!!!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  4. Ååå har du fåttnu. GRATTIS! Hoppas ni mår bra alla 3 och att "stora" syster blir stolt och glad.
    Kramar från Piossi

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till er lilla flicka! Har sett en bild på Jofis blogg, vilken goding!

    Kramar från Camilla, Jocke och barnen

    SvaraRadera