fredag 9 april 2010

Jag lever i rätt tid! Äntligen är det coolt att vara nörd!!

Snuttandes på Baileys, fredag kväll och allt! Livets små ljusglimtar som höjer livskvalitén någon centimeter är inte att förakta! :)
Första gången jag bloggar på fyllan faktiskt.... *skrattar* Nja, full och full, en halv deciliter vin och lite Baileys bör väl inte påverka mitt omdömme till det sämre direkt, iallafall inte vad jag skriver här. :D

Arbetsdagen har varit helt ok idag. Det kunde ha varit ett snäpp bättre, men det faktum att jag blivit lovad nya kontorsmöbler och jag idag tillsammans med Mari febrilt bläddrat i kontorsmöbelkataloger - jovisst, hon ska också redekorera :) - har gjort den här dagen ganska trevlig. Har till och med ritat upp en skalenlig modell av mitt kontor... och ska göra små möbler, skalenliga naturligtvis, som jag kan flytta runt och möblera med. Nördigt? Ja om!!
Hittade ett knallrosa skrivbord som jag föll för, inte helt otippat. Men det blir nog ett lite mer neutralt ett skulle jag tro. Får sätta lite färg på skåpet jag ska ha bakom mig istället, det ska ha orange lådor och rygginsida. Tror jag.....
Skönt ska det bli iallafall och få kontoret lite pimpat! Instutionsgula väggar, äckelpäckelmatta, tunga, stenålders möbler.... som inte matchar ihop - Häck väck våt fläck!! Bye bye! Don't see ya later!
Fast helt ärligt, skrivbordet har ju sitt affektionsvärde, det är min fina pappas gamla bord som han fick för trettio år sedan då han började som inköpare på bruket. Och nu kommer de återförenas igen, cirkeln kommer slutas. Pappa talar ofta, med faderlig värme, om skrivbordets historia. "Det är ett bra bord, finns inget bättre bord...." "Sådana här bord tillverkas inte längre"

*Ler* Nej, tack och lov för det! *skrattar* MEN. Jag har alltid gillat bordet, trots sin ruffiga, opolerade yta. Trots sin klumpighet. Skrivbordet har själ och jag kan nästan höra viskningar från de djupa ådringarna i träet, känna doften av ungdomlig drivkraft och ambition... Men det är nu dags att flytta det till där det hör hemma - i min pappas hem. Och det känns himla bra faktiskt!

......................

1 kommentar:

  1. *rosa glitter och rosa mjuka jävla moln* Rosa glitterstänk. shit asså

    SvaraRadera