torsdag 15 april 2010

En erfarenhet rikare....

Jajjamän, jag gick till jobbet idag också...... :)

Gårdagen var jätterolig! Kändes lite som att vara nanny till mina egna barn! :D Att få tillbringa en hel vardag med dem, från att de vaknade tills sängdags, det är lyxigt! Meddis var ju sina tre timmar på dagis, annars var det vi brudar hela dagen!

Systrarna Jansson drar inte alltid jämt, de kan vara riktigt vassa mot varandra. Än så länge är det Medea som styr och ställer, men passar det inte Astrea så undgår det ingen. Det blir catfight direkt. Den där bilden jag har haft om mina små söta tjejer som sitter och leker så fint med varandra, har blivit alldeles skev. Bilden som den verkligen är, på riktigt, är helt tvärt om!
Men ibland, om än sällsynt, så ser de verkligen ut att trivas tillsammans, och kärleken till den andre går inte att ta miste på.

Längtar redan till nästa onsdag! Även om vi får hela dagar tillsammans under helgen, så är det ju något speciellt att rå om dem helt själv för en dag! :)

Just ja, nåt höll på att gå på tok igår. Vi hade varit ute och skulle in. Meddis gick före in genom dörren och låste den inifrån. Jag hade ingen nyckel med mig! Så där stod jag med Astrea i trappen och Medea var instängd i lägenheten! Jag vet ju att hon kan låsa dörrar och låsa upp dem, iallafall badrumsdörrarna våra. Men hon hade aldrig gjort det med ytterdörren förut, och den kan vara lite trixig.
Men Medea var helt lugn och jag försökte dölja min oro och kämpade mot paniken medans jag instruerade Meddis genom dörren att hon skulle försöka vrida låset fram och tillbaka så långt som möjligt åt båda hållen, och precis när jag var på väg att ge upp och ringa låssmeden, så "klick" gick dörren upp!! Pust!!!

Never leave home without a KEY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar