söndag 4 april 2010

Idag har vi varit en sväng till hembygdsgården och träffat kycklingarna, hönorna och fikat. Astrea bestämde sig som i vanlig ordning att bajsa vid matbordet, så T åkte hem och bytte på henne och hämtade sedan mig och Meddis, eftersom Meddis absolut ville titta på kycklingarna igen. Det var mycket folk där idag, jättemysigt väder.

Min dag började med en oförskämd lång sovmorgon. Tommy kom in till mig med en trött Astrea redan halv åtta - kan ha att göra med att hon inte sovit på senkvällen... ;) och vi sov och sov och sov.... ända till klockan halv elva!!!!!!!!!

Trots det, eller tack vare, jag är inte säker på vad, men iallafall så mådde jag pyton ända till eftermiddagen. Suck.... jag är så leds på detta. Känner mig som en nittioåring kroppsmässigt. Jag är defenitivt inte van att inte orka med det jag vill, men när det är så som i dag så orkar jag inte ens borsta tänderna ordentligt. Därför var det jobbigt idag på hembygdsgården, och att hålla humöret uppe, trots superhärligt väder och glada barn. Och glad Tommy. Trappor upp och ner är läskigt eftersom jag känner det som om knäna kommer vika vilket steg som helt, och så denna hopplösa yrsel.
Detta, mina vänner, det ÄR migrän. Helt ofarligt, men verkligen inget kul att ha ständigt och jämt som det varit de senaste veckorna.....

Astrea har börjat visa mer och mer vilken "ragata" hon är... Skrattar för mig själv när jag tänker på det. Humör är ju bra att ha, hoppas hon alltid kommer att ha det och att hon lär sig rikta kraften åt rätt håll så småningom. Men inte mycket till tröst när man är mitt upp i det. Medea (oftast) tar något ifrån Astrea och blixtsnabbt sitter Astrea som en igel på Medea i armen med vassa nypor. Och det gör ont, jag vet. Och samtidigt vrålar A, och Medea tittar en sekund på A innan hon också börjar yla. Högt. Öronbedövande rent ut sagt. Jag säger åt Astrea - eftersom jag är övertygad om att hon kan lära sig att förstå vad som är rätt och fel fast hon bara är ett år. Och för att Medea ska se att jag även kan säga åt Astrea när hon gör fel. Jag hyschar Medea också, samtidigt som jag försöker trösta båda..... Svårt att räcka till ibland. Med hörseln i behåll. :))

Nu ska vi beställa en pizza och titta klart på en film, Flickan från ovan.

2 kommentarer:

  1. Ni måste se The Blind Side om ni inte redan har gjort det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, den har jag inte sett! Tack för tipset, ska meddela min oäkta man ;)

    Har du sett Flickan från ovan?
    Otäck men bra. Ronny, filmrecensenten på tv4, skulle se den med sin dotter, och jag ska nog spara den till mina tjejer blir lite äldre och titta på den med dem då.... Det är inte "monster" och otäcka gubbar man ska vara rädd för.... Usch!

    KRAM KRAM!

    SvaraRadera