fredag 16 april 2010

Fredagkväll. Vårt planerade vuxenfredagsmys, adults only, gick inte som vi planerat, vi fick med oss en liten Astris som sovit oroligt från att hon somnade tills hon vaknade med dunder och brak. Hon hade blivit snuvig och alldeles täppt i snoken på bara ett par timmar, så jag gav nässpray och försökte få henne till ro igen genom att ligga bredvid henne och låta hennes små händer fingra i mitt ansikte. Men hon var otröstlig så det var bara till och ta upp henne.

T hade lagat nachos och sallad som precis var färdigt, så Astrea fick följa med in i vardagsrummet, glad igen. Lilla skitunge.... *Ler*
Ja, någon film blev det ju inte, och ätandet gick ju men focus låg ju hela tiden på den lilla som härjade runt bordet och i soffan. Efter maten skulle T lägga henne igen, och jag gick in i tvättstugan för att byta blöja och... OJ!!!! Hon hade bajsat. Av den stinkande sorten. Hur hade det undgått oss båda kan man ju undra?

Säkert hade hon haft magknip och vaknat därför, för medans vi åt tyckte jag att hon satt och klämde lite i soffan för ett ögonblick. Och nu är det lugnt och tyst inifrån sovrummet, T har varit där inne i 45 minuter nu, och jag ska snart göra honom sällskap. Ska bara gå ut med Älsa sista svängen först.

Medeas kommentar idag var för härlig förresten. Hon stod på pallen och gjorde det hon gillar bäst - diskade. Och tyckte väl säkert jag var för närvarande och tjatade om att hon skulle hålla vattnet i diskhon.
"Du kan gå härifrån nu." sa hon lugnt men bestämt.
Sedan fortsatte hon med sin mjukaste lenaste röst:
"Kanske du kan gå in i stora badrummet och bajsa lite mamma?"

Haha! Jag undrar bara vad hon hade för hyss på gång som hon inte ville att jag skulle se..... :)

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar