onsdag 28 oktober 2009

Romantik o dramatik.............

I dag har jag fått min korsett! Den var jättesöt, lite gammeldags romantisk i ivory siden och fint mönstrad med körsbärsblommor, i samma färg såklart för att inte lysa igenom. Inte så mycket rock'n'roll, men jag är ju minst lika mycket gammeldags romantisk som jag är rock'n'roll. Läängtar tills jag ska bära den! =)
Frågan är hur man får på sig en korsett utan hjälp? Hihi, får nog anlita min kära tärna som påkläderska, för jag tror det är omöjligt!

Appropå romantik... T undrade hur jag kunde älska höstrusk så mycket som jag gör. Och jag förklarade hur mysigt det är att komma in efter att ha varit ute och blivit kall och blöt, helst till ett rent, städat hem med massa mysiga tända ljus.
- Ja, det lär ju inte inträffa i vårt hem iallafall! (Han syftar nog på städningen, och att om jag vill ha tända ljus så får jag tända dem själv =)) Han är inte så romantisk min blivande man, men jag får stå för den biten så får han stå för matlagningen. Och det är ju romantiskt i sig, eller hur?

I dag tuggade Astrea i sig en alltför stor del våtservett, lika snabbt som jag hjälpte Medea när hon gick på toa. Men det gick bra, hon hade svalt den innan jag ens märkte att den var borta. Ska bli spännande att se hur den ser ut när den kommer ut andra vägen. Fast lite orolig är jag ju, att den ska fastna någonstans.... =(

Hon sitter helt själv nu utan stöd!!! - Fanfar - tutututututuuuut!!!
Tänka sig att vi har fått ännu ett barn som kan sitta helt själv! =D

1 kommentar:

  1. Duktiga tjej! Och korsetten får vi väl klura ut tillsammans :)

    SvaraRadera