lördag 17 oktober 2009

La familia

I dag har jag varit så full av energi! Har känt mig sådär löjligt lycklig, över den vackra årstiden med sina otroliga färger och klara luft, över att jag har min underbara familj, och över min kära pappa som jag bjöd på fika på Vallonen idag. Haha, det är nog första gången jag fått bjuda honom på fika! Och när jag inte trodde jag kunde bli lyckligare så såg jag ankorna i Vilhelminaparken! En hanne och tre honor, jag tror det var fyra syskon som höll ihop... Och nu kan man ju inte undgå den slående likheten i min familjekonstellation! =) Pär, Ullis, Mari och så jag =D
Iallafall så var det under kvällspromenaden, det hade redan mörkna men Medea och jag blev eld och lågor över denna fina syskonskara. Jag älgade iväg med vagn och hund till ICA och köpte en bulle så Medea skulle få mata dem, och hon berättade ivrigt för kassörskan att vi skulle mata ankorna. Vi ville ju att de skulle känna sig välkomna till den lilla dammen i parken så de skulle stanna. Jag har faktiskt alltid önskat mig ett ställe där man kan gå och mata ankor, det är ju sååå mysigt nu när man har barn! Och nu har min bön blivit hörd... =)
Medea var halvvägs i dammen några gånger i sin iver att få iväg bullsmulorna så långt hon kunde. Älsa visste inte riktigt vad hon skulle koncentrera sig på, ankorna eller bullsmulorna, och när hon fick klart för sig att jag inte tänkte låta henne bada så styrde hon in på bullsmulorna.
När bullen var slut och ankorna höga på socker så gick vi hemåt.
"Mamma, har du sagt hejdå till ankorna?"

3 kommentarer:

  1. Hej! Det finns ju även ankor vid kyrkbron vid Västanfors kyrka. Där brukar det vara massis med ankor vid kallare årstider.

    SvaraRadera
  2. Varsågod! De brukar vara rätt tama där med, så de går efter en. :)

    SvaraRadera