lördag 22 augusti 2009

Extraordinära löneförmåner

Sitter med lillan i famnen, pekfingervalsen går inte snabbt.
Är det konstigt att man inte hinner blogga? Att vara mammaledig är ett heltidsjobb som varar 24 timmar om dygnet, med ständigt vakande, vyssande, bärande, matande, bla, bla, bla.... Men det är knappast någon nyhet för någon som har barn.
Jag älskar mina barn över allt annat. Men ååå vad jag önskar att det vore möjligt att stämpla ut ett par timmar tidigare om kvällarna...
Jo jo, var sak har sin tid. Och jag vet att all övertid man sliter betalar sig i de små ögonblicken, de små guldkornen i sanden. Mammor, ni vet säkert vad jag talar om. =)

Står nu med lillan i famnen. Gungar, vaggar... Dax att stämpla ut, dvs stänga av datorn och fortsätta mitt heltidsjobb.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar