tisdag 4 augusti 2009

Åå vad trött jag är på att amma. Iallafall på kvällarna. Mellan klockan 19 och 22 sitter jag garanterat i soffan med lillan i famnen. Ibland ända tills klockan 23. Lägger jag henne ifrån mig när jag tror hon somnat är det kört. Hon vaknar direkt.
Har provat ge tillägg, men precis som Medea faller det henne inte i smaken. Så jag ammar på... Ska ju ändå sluta när hon är 6 månader har jag bestämt mig för. Får se hur det går. Sa samma sak med Medea, och jag ammade tills hon var 11-12 månader.
Men var sak har sin tid och nu är det inte läge att göra så mycket annat om kvällarna. Man blir som en levande tv-tablå, om någon undrar vad som sänds på vilken kanal i kväll är det bara att ringa till mig. Det blir nog bättre snart.

Min hund har fått sig en riktig genomkammning av pälsen idag. Det är så konstigt, det ska ju vara ett riktigt fästingår i år. Men Älsa har bara haft EN enda fästing i år! Och det enda som fastnade i kammen var såna där kardborrar vi har i buskarna. Men fin blev hon på köpet!

Nu ska jag skriva ett riktigt kärleksfullt meddelande till Tommy på trappan med Medeas asfaltskritor tills han kommer hem. Typ Välkommen! Eller nåt med lite mer hjärta och smärta kanske? Kan han behöva min noble riddare i skinande rustning=volvon. Hehe.

5 kommentarer:

  1. Var envis med tillägget!
    Kram J

    SvaraRadera
  2. å fyyy vad jobbigt jag skulle få panik av rastlöshet av att sitta å amma i timmar. som tur är somnar Hanna ensam i sin säng på kvällarna, oftast jättesnabbt...lyckliga mig ;-) :-) /Saskia

    SvaraRadera
  3. Saskia,
    ibland får jag verkligen psykbryt. =) Vilken duktig tjej du har! Det låter som en dröm för mig. KRAM

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Minns hur det var när mina var små och man satt och ammade sådär mkt. Nu kan jag sakna den tiden, så amma på och njut. :-)
    Blev det nåt fint skrivet åt din T då?

    SvaraRadera
  5. Hej P!
    Ja det blev några ord... =D Kram

    SvaraRadera