onsdag 26 augusti 2009

Ett litet tillägg....

Det mysigaste jag vet är när det regnar och himlen är sådär mystiskt mörk mitt på dagen. Till o med på jobbet sitter jag och myser av välbehag sådana här dagar! Okej, tveksamt om jag tyckte det var så mysigt med busväder när jag jobbade inom travet och galoppen. Det var bara ut och köra/rida oavsett väderlek, men så fort man kom in i stallet igen och kunde lyssna på hur ovädret rasade utanför så blev det sådär trevligt och härligt igen. När alla hästar var färdigtränade för dagen och stod inne och tuggade hö, och man jobbade för att få de torra och välputsade igen.... Ååå vad jag kan sakna hästeriet ibland! Just det där att ha en handfull underbara hästar som står under mitt beskydd, för det är just det vad det handlar om när man jobbar som hästskötare. Man vårdar och värnar, älskar och sliter, skrattar och gråter, hatar och älskar.....

Nuförtiden slipper jag gå ut på några längre turer när det regnar. Har nog blivit bekväm av mig. Men det är lika mysigt när det regnar nu som då.

1 kommentar: