onsdag 26 augusti 2009

Det ska visst regna hela dagen idag. Tråkigt, och besvärligt om man har en bebis som inte gillar åka vagn när hon är vaken - vilket hon för det mesta är. När det inte regnar är det inga problem att bära henne i baby björnen, samtidigt som man skjuter vagnen med ena handen och har Älsa i andra. Men att dessutom hålla ett paraply som skydd för Astrea är ju omöjligt. Så det får bli vagnen när det regnar. Eller så kan man ju lämna Älsa hemma... men det blir knappast lättare då. Tursamt nog jobbar T inte allt för ofta, och Medea är ju bara tre dagar på dagis i veckan. Och det är faktiskt första gången det regnar ordentligt i dag och jag är tvungen att gå ut med dem. Och det gick ju bra. Så bra att hon somnade, så jag gick en extra runda med Älsa i regnet.

Medea, Astrea och jag somnade huller om buller i sängen strax efter 21 igår. Med andra ord gick inte läggningen som planerat. Medea sov till 8 i morse och det var ju bra. Annars hade denna dagen blivit katastrofal. Vi tog sovmorgon från dagis och gick inte dit förrän halv 10. Vi hann då med att läsa "Godnatt Alfons Åberg" och "Emma på sjukhuset" några gånger om, ett par av de vi lånade igår på bibblan. Tänk, att jag visste att just de böckerna skulle bli hennes favoriter! Hon gillar att läsa om barn som gör illa sig och ramlar och så.... Hehe... Tyvärr fick hon lite tips av Alfons igår när hon skulle sova. "Jaha, man ska inte vilja gå och sova? Hm... det där trixet med att vilja kissa verkar ju klurigt..." Jo, hon körde sina trix igår min lilla gullegris, och jag tror jag vet var hon fått idéerna från. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar