onsdag 16 mars 2011

Stressig morgon

Ooouuffh.... Dåligt samvete ligger som paltdeg i magen.

"Nu skyndar vi oss!" "Mamma kommer försent till jobbet!" "Kom igen nu!" ................

Ingen bra start på dagen för varken mig eller mina kära små.
Trött Medea som vaknat helt på avigsidan gör morgonrutinerna inte smidigare heller.
"Vill inte!" "NEEJ!" "Jag vill inte göra mig fin!"

En Astrea lika busig och vild som vanligt är inte heller nån lek när man har bråttom.

Meddis ville inte kissa i morse, och jag glömde säga till fröken på dagis att hon inte gjort det....

Hon slog dessutom i huvudet i grindklykan så illa att hon började gråta stackarn. Men väl inne på dagis så gick det bra. Vink vink i fönstret och så skynda vidare till jobbet....

Jag hatar att stressa med barnen, det är inte deras fel att vi är sent ute. Ändå är det de som får höra hur jag gormar och står i. Måste bli bättre på att planera tiden!

Nu: jobba!

KRAM!

1 kommentar:

  1. Och när du har kommit på ett bra sätt för att undvika stressen på morgonen så kan du väl berätta till oss alla andra mammor som förstås har såna morgnar i princip alltid. Bara så du inte ska tro att det lät som en jätteovanlig morgon i mina öron...
    Kram coz

    SvaraRadera