söndag 20 mars 2011

En fyraårings funderingar....

Nu sover barnen sött och alla inkl jag själv är lite trötta efter en kalasdag som denna! ;)
Måste bara dela med mig av Medeas finurliga sista ord innan hon slog igen sina vackra blå. Till saken hör det att härmodagen frågade jag henne hur många barn hon ville ha när hon blev stor. Fyra sa hon, som om jag frågat hur många köttbullar hon velat ha. *Ler*
"En pojke och tre flickor!"
Nu iallafall, medans vi låg och var så nära sömnen som möjligt utan att riktigt sova (trodde jag iallafall) sa hon med klar stämma:
"Vilken bil ska man ha om man har fyra barn?"
"Hm... jaadu, kanske en likadan som vi har nu, chevan...." svarade jag roat.
"Ja....... *tyst länge* .... en sån med fyra stolar bak." sa hon eftertänksamt.
"Japp." Jag bara kunde känna hur glad deras pappa hade blivit om hon frågat honom. Jag menar. det är ju det som är det första som far igenom en mans huvud, vid tillökning. Om det så är första barnet eller femte.

"Mamma när jag får barn ska en sova i min säng. Nej, alla ska sova i min säng! I den här sängen! Sov gott Astris, sov gott mamma...."

Ja, jag säger så det, vilka funderingar!

Hon åkte ju in till Avesta akuten i förmiddags pga en allergisk reaktion som vi och 1177 trodde att det var. Väl där fick hon träffa en underbar doktor som hette Erik, och han konstaterade att det var nässelutslag. Kunde komma närsomhelst och hursomhelst. Vi fick tavegyl med oss om det skulle komma tillbaka (de hade ju nästan försvunnit när de kom dit, hon och Tommy.)
I kväll fick hon en rejäl blaffa mitt på ryggen, 1 dm i diameter och svullen mitt i, precis som de andra sett ut som redan kom första gången i går kväll. Så jag visad Medea den lilla halva tabletten och frågade henne om hon ville prova ta medicin som en vuxen, och naturligtvis ville hon det! :) Så hon svalde den hel med ett par klunkar vatten, så himla duktig! Hoppas det hjälper och hon inte får fler mystiska utslag!
Vi ska utreda vad det kan bero på, nu har vi ju faktiskt redan bollen i rullning eftersom hon gett blod förra veckan för eventuell allergi med tanke på hennes dåliga mage.

Nu har jag mysig mammatid här ett par timmar innan T kommer hem från jobbet! <3

KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar