torsdag 31 mars 2011

Jag som skulle gå och lägga mig!

Gud som haver barnen kär

se till mig som liten är

vart jag mig i världen vänder

står min lycka i guds händer

lyckan kommer lyckan går

den gud älskar lyckan får


När jag var liten läste vi alltid Gud som haver innan jag somnade. Hm.... Såklart så läste mamma alltid en eller två eller tre sagor till oss också på kvällen, men Gud som haver, det var liksom the final call. :) Sen kram, puss och godnatt. Inga problem. (Haha, vad JAG minns)


Önskar jag hade nån fin liten grej att läsa för mina barn just innan de somnar. Gud som haver känns ju lite..... jag vet inte..... kristlig liksom. Men samtidigt är den ju väldigt fin.

När jag var liten så såg jag inte på den som varken kristlig eller fin, utan mer som en trygghet. När mamma eller pappa läst Gud som haver, då var allt i sin ordning, tryggt och bra. Som det ska vara när man ska sova.


Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar