fredag 27 augusti 2010

Veterinärbesök och bollinköp

Veterinärbesöket blev dyrt som förväntat, över 900 kr för bara undersökning, och konstatering att det blir ännu dyrare nästa vecka ;o) för då ska Älsa opereras. Låter dramatiskt, men det är mer som plastikkirurgi under ögonen.
Förhoppningsvis täcker vår försäkring det mesta, men jag är rädd att sluttnotan ändå kommer svida ekonomiskt. Men men, Älsa behöver denna operation för att må bra och då är det bara att acceptera och vara tacksam över att min semesterersättning kom denna månad!

Hon har något som heter entropion på bägge ögnonen. Det nedre ögonlockets kant rullar innåt och ögat är irriterat och rinner. Men som tur är så har inte hornhinnan blivit skadad! Vet. berättade att ibland om det gått långt så har hornhinnan skavsår, och det låter ju fruktansvärt. Lycklig ändå att Älsas ögon klarat sig bättre än jag trodde.

Vet Maria Källberg var fantastiskt bra att ha att göra med, och jag fick stort förtroende med henne.
Hon höll förövrigt på med galopp, så jag ska googla lite på hennes namn tror jag! ;o)
Gillar ju också sån't liksom....... =)

Bollhavet blev som väntat succé hos barnen! =) Vart perfekt med 599 bollar. Men att hitta dit var en bedrift i sig utan mobil, gps eller karta, och när jag väl gjorde det efter 1000 felkörningar så var hon inte hemma! Men hennes lilla dotter var det och kunde beskriva huset hon var i och det var bara ett hundratal meter bort på samma gata som tur var.

Duktiga unge! =)

Nu film...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar