söndag 8 augusti 2010

En god vän kan rädda dagen =)

Det har varit och är mycket tankar om döden och sorg idag. Tankarna går hela tiden till min farbror och hans familj, som just nu går igenom något utav det svåraste och värsta en familj kan drabbas av. De har förlorat en dotter och en lillasyster.

Jag tänker på när de idag var och fick se Ann-Marie, och ta farväl.... Och minnen kommer ju såklart tillbaka hur det var för mig, när jag fick se Benjamin för sista gången, kall och.... kall.
Men också så obeskrivligt vacker.

Jag känner så med dem, och tänker på våra olika öden, men sorgen är ändå en och samma. Chockartad, obeveklig... och här för att stanna. Den ändrar bara form och vi anpassar oss till den. Men en del av en är för alltid borta.

I dag har vi haft en mysig dag trots allt.
Vi har som sagt hunnit med en skogsutflykt, sedan bakade T en supergod blåbärspaj som vi tog med oss, fortfarande varm, till Låjsse. Där var vi några timmar och pratade, fikade och skrattade - som man alltid gör hos Låjsse.

Hon är en härlig person, som jag är glad att jag kan räkna till en av mina närmsta vänner! Man åker alltid hemifrån Låjsse med ett leende! Även i dag.... Kul också att T var med, och dessutom verkade trivas riktigt bra! =)

Sen är det bara att konstatera att jag blir fetare och fetare! Shit! Nu är det dags att förändra saker och ting innan det brakar loss åt tokigt håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar