onsdag 8 juli 2009

Söta, snälla, otäcka pippifågel!

När jag satt uppe och ammade vid halvfem i morse, vaknade Meddis. Hon skrek och det lät som att hon antingen trillat ur sängen eller drömt något fruktansvärt. Jag hörde hur T lugnade henne och hon sa något med gråten i halsen, och jag såg de skymta förbi när T bar in henne i vårt sovrum.
Senare på morgonen frågade jag T om hon hade drömt mardrömmar. Och han berättade att han frågat henne och hon sa:
-Pippifågel.


Huuga.... Samtidigt som jag tyckte det lät hemskt att hon blivit så rädd i sömnen, så kunde jag inte låta bli att le. Pippifågel. I hennes värld är ju pippifåglar söta och snälla. Alla djur är söta och snälla, till o med tvestjärtarna under sandlådelocket. Fast å andra sidan säger hon ju att hundar är söta och snälla, även fast hon är rädd för de flesta hundar. Men på tryggt och säkert avstånd är de också söta och snälla.


I natt drömde hon alltså en mardröm om en pippifågel. Vilket sammanträffande att det på nyhetsmorgon i morse handlade om en bonde som hade fått 14 kalvar dödade i år av korpar... Ihjälhackade.

Hoppas verkligen min lilla ängel får en natt med bara vackra drömmar inatt! Ja, alla nätter såklart, men det är väl för mycket begärt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar