lördag 4 juli 2009

Astrea Gaia Johanna Jansson

Astrea hos sina faddrar Per och Susanne

Vilken perfekt dag! Vädret var med oss och trots att vi var omringade av mörka åskmoln, sken solen nästintill hela tiden på oss idag. Och det var inte bara solen som sken... =)
Vi hade en trevlig liten namngivningsceremoni ute vid stugan i Ulvsbo, med lite hedniska inslag där temat var Moder Jord.
Astrea blev först presenterad för de fyra väderstreckens makter. Sedan knäsattes hon av Tommy och togs emot som fullgod medlem i hans familj och släkt. Han påtog sig också därmed sina faderliga plikter. Fast det har han ju redan tjuvstartat med... ;-)
Vi vigde henne sedan i det fyra elementen luft, eld, jord och vatten, och i samband med vattenösningen fick hon också sitt namn.
Ceremonin avslutades med ett fyrfaldig leve för Astrea och alla gäster hurrade med oss.
Det blev en jättevacker och känslofylld ceremoni, och Astreas faddrar Per och Susanne var med och gjorde den helt fantastisk.
De följde med oss hem och grillade och umgicks hela kvällen. Tyvärr blev deras dikt de hade tänkt läsa för Astrea bortglömd i allt ljuständande, jordgnidande och vattenösande...... men Per läste den för oss här hemma, och mina ögon blev alldeles tårfyllda av de vackra orden.
Det är alltid så lätt och mysigt att umgås med familjen Ljungberg. Jag sa till Tommy när de hade åkt:
-Jag tror jag är kär i Susanne och Per. Ja i hela deras fina familj. Knäppt, men inte mindre sant för det!
Tack alla ni som hjälpt till att göra den här dagen så perfekt!! Ingen nämn ingen glömd.... ja förutom Greta...... Usch jag vill inte ens tänka på det. Hon fick ingen inbjudan. Men hon VAR ju bjuden, hon var tänkt på hela tiden ju. Jag skäms så för det. Jag måste ha glömt skicka henne en inbjudan. Ju mer jag tänker på det så desto mer säker är jag att det är jag som shabblat bort det. Big time.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar