tisdag 21 juli 2009

Busigt värre

Klockan är 23:11 och Meddis somnade för 10 minuter sedan.... SNARK!
Men är man inte smartare än att låta henne dricka nästan en hel liten cola på Mc Donalds så sent som klockan sex så får man ju skylla sig själv.....

Vi har varit på Busborgen i dag och Meddisen busade nog bäst av alla ungar där tror jag! Hon blev iallafall svettigast och alldeles röd i ansiktet. Hon har blivit så duktig och modig, hoppar och skuttar, kastar sig i bollhavet utan att blinka. Första fem minuterna var hon lite blyg och stillsam, men sedan tog leksuget överhanden.
På Busborgen ser man alla möjliga sorters föräldrar. Ja, det är det enda alla har gemensamt, att de är föräldrar. Jag såg både snygga, slashasiga, trendiga, sunkiga slobs, knasiga, skumma, vanliga, skällande, psykologiska, tatuerade, gamla och unga mammor och pappor. Men de allra flesta såg ut att ha riktigt roligt med sina barn. Jag såg faktiskt något som jag blev riktigt glad för, fick mig att tänka om lite angående en fördom jag har när det gäller utländska pappor.
Jag satt och ammade inne i det lugna rummet, och in kommer den här pappan jag sett inne på småttingsavdelningen tidigare. Han hade en flicka på kanske tre år och en pojke på mindre än ett. Eller var han kanske ett? Svårt att säga. I allafall så när de kom in och såg mig så sade han genast till sina barn att vara tysta för att inte störa när lilla bäbisen äter. Sedan lade han sin son på den mjuka bänken och bytte blöja på honom! Tur jag satt och ammade och kunde sitta lite halvgömd i den bortre soffan, för jag blev lite chockad! Annars hade han säket märkt hur mina ögon höll på att poppa ut ur huvudet på mig!
Sen sa hans flicka: "Pappa, visst är jag stor?"
"Jaa" sa han "Du är världens största tjej!"
Och han sa det med så mycket värme och kärlek så jag nästan fick tårar i ögonen.

Kram!

Undrar nu vad detta säger om mig.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar