lördag 18 juli 2009

I böljan den blå =)


Tittade på Madicken på tv i går, när hon och lillasyster Lisabet satt på taket och hade en mysig picknick. Och kan du tänka dig, jag kom på mig själv med att kunna replikerna! Och de jag inte kunde innan de uttalades så var de ingen som jag inte kände igen. Jag undrade lite för mig själv hur många gånger jag sett Madicken när jag var liten egentligen, ja för jag har då inte tittat i vuxen ålder. Jag blev riktigt nostalgisk och satt kvar framför tv:n tills filmen var slut, det kändes liksom tryggt och sorglöst, precis som min barndom.


Tänker vidare på Medea när hon i vuxen ålder råkar halka in på ett Teletubbiesavsnitt, blir hon lika nostalgisk och glad när hon upptäcker att hon kan replikerna? Hahaha, jag hoppas verkligen hon INTE drar paraleller mellan Teletubbies och sin barndom! Och jag hoppas heller inte att hon kan replikerna...
Medea ÄLSKAR Teletubbies. Hon gillar Musses klubbhus också, men inte som hon gör Teletubbies. Hon kan se samma film om och om och om igen, och hon tröttnar aldrig. En av filmerna som nu gått några månader i rad, är i sånt dåligt skick att ett helt avsnitt är försvunnet. Men det är inte så viktigt tycker Meddis.
I en annan av filmerna är det en händelse där Poo trillar omkull. Vi har nog haft den filmen ända sen Medea var bebis, och hon kiknar fortfarande av skratt när Poo ramlar.... Nu är faktiskt Medea trots det en skarpsinnad och smart tjej, för dig som tvivlar. ;-)


Hon har precis upptäckt "Drömmarnas trädgård" och det har gjort stort intryck på henne.
I dag var vi och hälsade på några kompisar utanför Eskilstuna, Tino och Ellinor och deras familj. Meddis lekta med deras ettåriga flicka och förklarade att de snart skulle äta mat och sen titta på Drömmarnas trädgård.
Tino och Ellinor har en pool!! Meddis och T var nästan mer i vattnet än på land. Jag ångrade mig att jag inte tagit med mig badkläder, för vattnet var jätteskönt!
Efter allt badande, studmattestudsande, korvätande, jordgubbsmumsande och busande så var det en trött och nöjd Medea i bilen på väg hem igen. Och en bajsnödig Astrea som såg till så att vi fick ett extrastopp på en rastplats, och några extra passagerare med oss hem. Myggor.
Kram och gonatt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar