lördag 4 juli 2009

Kvällbak del 2



Det här är mina smarriga cupcakes....

Till mitt försvar så var formarna inte de stadigaste. Sen den där lilla varningstexten i receptet där det stod att man rekomenderar att lägga formarna i en sån där muffinsplåt med hål i för att de ska hålla formen bättre, kanske jag borde tagit mer på allvar. Hålla formen bättre. Bättre? Titta på bilden, detta är ingen luddig gråzon mina muffinsar hamnat i. De har ingen form alls skulle jag vilja påstå!

Jag borde kanske lagt ned muffinsprojektet redan när jag vidbrände 200 gram smör på spisen.

Nya tag! Hallongrottorna blev iallafall helt perfekta! =)

2 kommentarer:

  1. Hihihi ser ju riktigt bra ut;)Och vem läser det finstilta i recept..hehe... Själv har jag inte ens bokat ett dop ännu..*skäms* men är dags att göra det och börja baka...eller kan jag ta dina "leftovers" kanske;)

    Kram Piossi

    SvaraRadera
  2. Hej Piossi!
    Hihi, visst kan du få lite fika! Vi har 2 halvätna tårtor också, tror delarna där det stod Astrea på är uppätna, så de funkar ju! =D

    Vi var lite tidiga den här gången, hon är ju bara 3,5 månader. Meddis var 5 månader när hon hade sin namngivningsceremoni.

    Kram!

    SvaraRadera