måndag 7 maj 2012

Oinspirerad

I dag är jag den tråkiga mamman som inte orkar. Och jag får anstränga mig för att göra det vardagliga. Typ duscha, laga mat, städa.... Ja städa är inte ens ett alternativ just nu. Barnen leker i Medeas rum och Lo sover. Nu borde jag passa på att duscha. Jag ska bara skriva lite om igår.... :)

Jo förstår du, vi var bjudna på grillmiddag hos svågern och hans familj i Kvicksund. Och barnen var så förväntansfulla och glada att få träffa sina kusiner Pontus och Lucas igen. Och jag var nervös som vanligt. Haha! Och som vanligt, heelt i onödan. De är ju så goa fina människor, det är otroligt att vi på så kort tid tagit dem till våra hjärtan. Eller egentligen inte, de är väldigt älskvärda hela familjen. Efter lite dramatik i köket, Theresia misslyckades med att elda upp huset....  så kunde vi sitta och njuta av en härlig grillbuffe med lite olika grillade grejer som kyckling, kött, korv och grillost tillsammans med potatisgratäng och sallad. Mmmmm!

Sen gick Medea och Astrea ut med Lucas och bort till skolan i närheten för att leka. Tjejerna var lagom kaxiga för att de fick gå själva med honom, och de var borta ett tag. Inga problem. :) När vi skulle åka hem sen så ville båda åka tillbaka i morgon igen för att träffa kusinerna. :)

Nu ska jag hoppa in i duschen. I kväll ska jag och tjejerna till dagis på vårfest. Vi ska fixa och dona både inne och ute och göra fint. Sen ska vi grilla korv. Blir nog mysigt - om lilla Lo är med på noterna förstås!
Tommy jobbar och sover borta. Därför jag känner mig lite låg antar jag. Hatar när han är borta så länge. 1,5 dygn i sträck! Jämt och ständigt.

Too late, she's awake. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar