fredag 4 maj 2012

Hemsökta

Vi har fått en Poltergeist här hemma. Den bor i Medeas rum och använder hennes kläder. Pratar som henne för det mesta och är ruggigt lik henne. Man kan nästan tro att den ÄR Medea. Om inte det vore för den stora skillnaden - dessa okontrollerbara vredesutbrott, de ursinniga ögonen, märgisande skriken och uthålligheten i de milt sagt högljudda protesterna mot det mesta. Hade hon varit en häst hade hon blivit kallad istadig. Eller fått diagnosen "lynnesfel". För 100 år sedan hade hon blivit anklagad för att vara besatt. Jag liknar hennes personlighetsförändring med dr Jekyll and Mr Hyde.

Jag har förstått att hon genomgår 6-årstrotsen. Eller utvecklingssprånget. Eller vad man nu vill kalla det. Hur som helst så får det allt annat att blekna som jag varit med om när det gäller barn. Astreas sk trotsålder (3-års) märks inte ens i jämförelse med Medea. Så det är ju bra ändå.

Haha, jag måste ju berätta en händelse som ändå förklarar att Medea faktiskt är en smart tjej, eller slug kanske i detta fallet. I går frågade hon mycket om vad "bortskämd" var för något. Så jag förklarade att det vad det var och att det var bra att vara bortskämd om den bortskämda ändå var tacksam och så. Men att det inte var bra att vara det om det blev så att personen i fråga tjatade ihjäl sig om saker i affären t ex, och blev arg om hon inte fick det. Jag ville att hon skulle veta att det inte var något dåligt i sig att vara bortskämd, eftersom våra barn är ganska bortskämda och kanske får höra det någon gång. Typ. Jaja, iallafall så idag i affären testade hon det fullt ut. Allt det jag sagt igår om hur en person beter sig om den är bortskämd på ett dåligt sätt. Hon tjatade om ALLT. Precis allt. Och blev sur och tvär tills hon kom på nästa grej hon ville ha. Så har hon ALDRIG betett sig i affären. Visst, hon har velat ha någon grej ibland, och har nöjt sig med ett nej om jag sagt det. Men nu var det som om hon VILLE reta upp mig ordentligt. :) Lilla Morrhoppan. <3

Jaja, nu sover hon och övriga prinsessor, och jag och T ska just sätta på en film. Hamilton - I nationens intresse. Mikael Persbrant. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar