tisdag 8 maj 2012

Härliga dag!!

I dag har det varit en sån där dag så allt känts lätt och roligt. Den började med att köra glada barn till dagis. Medea var uppspelt för idag skulle hon åka skolbuss till Vad skola och den första utflykten dit för de blivande förskoleklassbarnen. Med sin Pippiryggsäck på ryggen med matsäck i gick hon ut med de andra barnen medan jag lämnade Astrea, som inte allt ville bli kvar där. Hon blev ledsen och ville hem, men den här gången blev det så bra så eftersom fröken som tog emot (en annan fröken än förra gången jag skrev) väntade tills jag var klar och lämnade över Astrea till henne innan hon gick iväg med henne. Gråtande, ja, men det kändes ändå tryggt för det gick rätt till. Och jag såg i fönstret sen att hon slutat gråta. <3

Utanför på parkeringen stod Medea glad som en sol bland de andra barnen i en kö. Hon vinkade glatt och jag kunde nästan känna förväntningarna i luften från alla barnen där ute. Jag vinkade till Medea och tog en bild med mobilen...

Hemma sen städade jag först inne och tänkte sen fortsätta ute med att klippa gräset. Men på nåt mystiskt sätt försvann den där nyckeln som man måste stoppa i för att starta den. Fattar inte vart den tog vägen! Hur kan den bara försvinna? Så det blev inget gräsklippande.... Suck!

När jag sen hämtade barnen så berättade Medea att de haft superkul i Vad och att hon fått prova på lite grejer som man gör där. Som att räkna till exempel. Hon var helnöjd... och hennes fröknar hette Marie och Britt-Marie om jag minns rätt. Tänk att hon blivit så stor vår älskade lilla Medea! Blir helt rörd.

Sen kom Saskia och hennes Hanna och Adde och hälsade på och ungarna lekte både inne och ute. Det var så trevligt så och det är så roligt att barnen leker så bra tillsammans. :) Så fort de hade åkt kom älskade Tommy hem! Åååå vad jag hade saknat honom! Lycka när han kommer hem <3

Nu sitter vi här i soffan.... T tittar på fotboll och jag har datorn i knät. Mysigt. Skönt. Barnen sover. Nöjda och trötta. Haha, ja det är man ju när man sover. ;) En jättehärlig dag går mot sitt slut.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar