onsdag 28 december 2011

A very bad idea!

Ett bra sätt att göra av med ett ton överskottsenergi hos två av barnen samtidigt som man får en liten orolig mage hos Lo att komma till ro, är en uppfriskande promenad. Tänkt och gjort. Vi tog hund och dockvagnar och gosedjursväskor med oss ut, och glada i hågen (förutom Astrea som freakade ur bara vi gått från gården, livrädd att vi skulle möta en traktor) började vi gå. Jag borde tagit Astreas första varningstecken på allvar, den som sa: gå kortaste möjliga väg, eller stanna på gården! Men dum som jag var, gjorde jag inte det.

Vi gick i sakta mak igenom villaområdet och tänkte gå en runda förbi dagis och sen svänga av mot Kobajsvägen bakvägen förbi stallen och hem. Men vid dagis, alltså halvvägs tog Astreas ork och vilja slut. Samtidigt som det började blåsa och regna småspik. Jag fick ta hennes dockvagn i ena handen och Lo's vagn i andra tillsammans med Älsa.
Med tanke på att Astrea växte fast i marken var 25:e meter och vägrade gå så var det en låång väg hem. Medea var på toppenhumör hela tiden som tur var, och det var nog räddningen för mitt tålamod. :)

Blöta kom vi tillslut hem, och det skönaste med uppfriskande promenader är ju just det, att komma hem och in i värmen, dricka kaffe och fika lite... :) Det är vi värda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar