måndag 26 december 2011

Annandan

Julen är snart förbi. Och denna jul har varit.... bra på många sätt. Medea och Astrea har fått många fina julklappar, och till och med Lo har fått ett par stycken.
Som vanligt har jag varit dålig på att dokumentera med kameran.... Tänk att det ska vara så svårt!

Nu sitter två brudar här mittemot mig i köket och målar med vattenfärg. Lo sover i vagnen och T sitter i vardagsrummet. I dag är det hans sista pappalediga dag på ett tag, i morgon börjar allvaret och han blir borta över natten för första gången sedan Lo kom till oss. Men det kommer nog gå bra, även om det känns lite smått oroligt om jag kommer fixa allt själv. Nätterna kan ju som ni vet vara fyllda av action här hos oss. :) Det kan vaknas och ropas och vi får springa mellan rummen och stoppa om, stoppa i nappar, sätta på cd-spelare, och nu dessutom amma mellan varven. Ja, nätterna är väl det jag är mest orolig för, men det ordnar nog sig. Och när jag säger "mest orolig för" så är det väl en trea på en skala upp till tio, där noll är helt oberörd, så det är inte så farligt. När Tommy skulle åka och jobba och stanna borta över natten första gången när Medea var liten så hade jag sån ångest att jag grinade när han skulle åka. Stackars T! :) Och det varade i typ ett par veckor!
När Astrea var liten så kommer jag inte ihåg hur det var..... Kanske skulle kika tillbaka här i kära bloggen och se om jag skrivit nåt om det. :)

Nä nu ska jag gå och duscha innan lillmonstret vaknar. :) Vi ska till Västerås idag och se om vi hittar nån fin julklapp till mig o T. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar