onsdag 21 december 2011

Morgonmys

Alltså, jag fattar inte hur man kan klara sig på så lite sömn som jag får om nätterna, och ändå vara relativt pigg och vaken om dagarna. Som i natt t ex, Lo kom till ro vid två-tiden, ja det var nog närmare halvtre, och sov till strax före sex.
Problemet är att hon sover så gott om dagarna, och äter inte med så tätt mellan gångerna. Sen vaknar hon till liv på kvällskvisten och då är hon HUNGRIG! Matförrådet tar slut innan hon blir nöjd, så hon är ju hysteriskt på bröstet hela tiden. Så var det i går kväll, och det höll i sig tills då hon äntligen kände sig nöjd och somnade. Så har hon haft jobbigt med magen också, säkert ännu en anledning till att hon inte riktigt kommit till ro. Sen så är hon dessutom förkyld, och jag hör henne nu hur hon låter slemmig i halsen när hon andas där hon ligger i vagnen och sover. Stackars liten... :(

Astrea sitter bredvid mig här i soffan och tittar på tecknat på tv, och dricker saft. Ja, jag vet... En bra mamma skulle aldrig ge saft innan frukost. Frågan är ju om hon skulle ge saft överhuvudtaget? Men vi gör nog mycket i vår familj som man inte "borde". :)
Börjar känna mig lite lätt stressad inför julen, det är inte många dagar kvar nu, och jag har lite inköp kvar som jag måste fixa idag. Undrar om man kan få med sig grannen på lite shopping i Ludvika idag? Ska fråga henne och hon och lilla Freja har lust, Freja som är två månader äldre än Lo. :)

Nu frukost! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar