fredag 3 april 2009

Amningsmos


... i hjärnan, det yttrar sig som så att man inte längre kan tänka. Inte tänka alls, så illa är det. Kommer inte ihåg när jag hade en klar, vettig, skapande tanke senast.

Mer som en primitiv robot, som går på basprogrammet. Äta, sova, amma, byta blöja, leka....... Mer avancerade än så är inte tankegångarna i min hjärna.


Kanske därför jag fått för mig att frysen måste fyllas med godsaker! Följa recept är som att lösa korsord, och det lär ju träna upp hjärnan. I går hittade jag ett jättesmarrigt recept på några snuttiga picknick-bröd, nyttiga dessutom. Så jag satte igång brödbaket, och njöt av fulla drag över min nyvunna lust och skaparglädje. Jofi kom och blev lika medryckt hon, tills det började sticka i ögonen. Nåt kemiskt, vad kunde det vara??? Tyckte mig minnas att jag fått det berättat för mig att man faktiskt kan göra bomber av hjortronsalt, en av ingredienserna i detta lömska bakverk. Det blev inga bröd. I stället satte vi igång att göra hallon och chokladscones, ja, det var snarare Jofi som gjorde dem. Hade annat för mig. Amma. Sen på eftermiddagen gjorde jag chokladrutor och i dag ska jag baka bullar.


Vi var till hembygdsgården idag och tittade hur stora kycklingarna blivit. Så härligt väder, jag hade ingen lust att åka hem!
I morgon kommer min pappa och Ann hem från USA!! Längtar tills jag får se dom och krama dem lite. Och det ska bli så roligt, för hela klanen utom Pärs familj kommer hit på korvkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar