söndag 12 april 2009

Morgonstund har guld i mun =)

Astrea är mätt, har ny blöja, och ligger nöjt och sover i mjukliften till vagnen. Medea och T har inte vaknat än. Jag skulle kunna gå och lägga mig en stund, men jag har andra planer. Har precis satt på kaffe, och nu ska jag tassa upp på övervåningen och ta en dusch och försöka göra mig lite i ordning. Det är ju inte högprioriterat att stå framför spegeln direkt när man har småbarn, men är jag lite snabb nu så hinner jag kanske till och med dra över lite mascara på ögonfransarna innan lugnet här hemma övergår i storm.

Älsa är färdigrastad för några timmar, hon har visst varit ute på egen hand inatt. Ytterdörren hade hon öppnat själv och knallat ut. Grinden på gården är öppen, men hon är så duktig att hon inte går utanför tomten ändå. Har gått hundar förbi utan att hon ägnat dem större intresse än att hon voffar ett par gånger till dem för att tala om att hon är där. En riktig gårdshund är hon vår Älsa!

Nu måste jag skynda mig! Innan människor börjar vakna här. Kramar från mig!

1 kommentar:

  1. Så fint att det är flera här i världen som är morgonpigga. Ett tag trodde jag att det bara var jag och Elias...
    Kram

    SvaraRadera