onsdag 8 april 2009

Morgonens funderingar

Astrea har en jobbig morgon vad det gäller magen. Undrar om det är "farligt" att äta rå sallad, vi åt grillat kött med sallad igår kväll... det skulle ju kunna vara marinaden också. Men en annan dag åt jag kycklingsallad och då hade hon också väldigt ont i magen dagen efter. Fast det kan ju ha varit något annat jag åt den dagen som hon reagerade på då. Eller bäbisar kanske har magknip lite då och då oavsett vad mamman stoppar i sig??
Det är inte så att hon skriker oavbrutet, men hon är orolig och får som det ser ut som riktiga knip då och då. Just nu sover hon iallafall.

Medea var vaken över två timmar i natt. Mellan 2 och 4 ungefär. I dag är hon på dagis. Jag undrade lite hur hon skulle orka åka dit idag, men jag frågade om hon ville åka, och det ville hon. Så vi får se hur det går. Hon lär vara jättetrött på eftermiddagen när vi hämtar henne. Dessutom är hon inte riktigt 100 % kry, hon har dragits med en långvarig förkylning nu som inte vill ge med sig. Snorig, hostig och tröttare än normalt.

Jag är trött. Eller jag borde vara det. Känner mig lite avtrubbad mer än klassiskt trött så att säga. Har sovit 3 timmar i natt fördelat på två pass, så jag borde vara lite trött.

1 kommentar: