söndag 22 januari 2012

Söndag morgon

Frukosten är avklarad, Lo ligger och sover, himlen börjar ljusna där ute, en ny dag har börjat och vi är redo.
Eller..... det där lät lite väl idylliskt. Ska sanningen fram så är det mest tjat och gnat vid vårt matbord. "Sluta kladda" "Ät mackan nu" "Sluta flamsa" "Sätt dig på din plats" och så går det runt, runt, runt.....
Så mysigt så. Not.

Hittade ett par lemlästade barbiedockor på köksbordet i går kväll. Hmm.... Inre aggretioner Astrea?

I dag ska vi till IKEA och fixa vant- och mössförvaring till hallen. Äntligen kanske vi kan hitta allas vantar och mössor ganska enkelt. Sen hoppas jag att vi kan ta ett varv inne på shoppingcentret där, har inte varit där än faktiskt. Att hitta ett par byxor till mig är väl en utopi är jag rädd för... Jag har köpt en träningsbok av Shirin Djavidi, Träna dig 10 år yngre, heter den. Och i den fanns ett test man kunde göra för att fastställa sin ålder. Och en av frågorna var hur bred man var runt midjan. Tre alternativ:

  1. Mindre än 80 cm
  2. Mellan 80 - 88 cm
  3. Över 88 cm
Och jag mätte..... och insåg att jag är mycket fetare än vad jag trodde! Shit, vilket wake-up-call! 
Så byxor..... det kan jag nog glömma!

Lo har sovit hela natten inatt med! Härligt! Vi var till min fina Jofi igår kväll, och hade en riktig härlig myskväll. Hon kan konsten att få en att må bra! Timmarna gick så fort, plötsligt var klockan över 11 och jag fick ta min lilla gosunge och packa ner henne i bilstolen för hemfärd.

Längtar till USA..... 6 veckor kvar tills vi åker. 41 dagar. Så får vi 28 härliga dagar i solen och värmen!

Men först ska pappa komma hem en sväng faktiskt! Kommer på tisdag och stannar drygt en vecka tror jag. Ska bli jätteroligt att han kommer! Får han träffa Lo för första gången också. :)

Nu dags att göra lite nytta här hemma medans Lo fortfarande sover i vagnen. Ha en härlig söndag alla!!

2 kommentarer:

  1. Jag tror knappast att det där midjemåttet tog hänsyn till att du har en liten Lo. Tack för i går! Så mysigt. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja.... SÅ är det nog! :) tänkte jag inte på. Min kloke vän... Hihi!
    Tack själv! Var en helt perfekt kväll! <3

    SvaraRadera