tisdag 31 januari 2012

En liten tagg i mammahjärtat

Astrea..... jag tror inte hon trivs på dagis. :( Hon säger att hon inte vill gå dit innan vi knappt har gått upp på morgonen, och så fort jag säger nåt om dagis så säger hon att hon inte vill gå dit. Hon vill vara hemma.

I dag på lämningen så ville hon inte gå in genom ytterdörren ens. Väl inne i hallen så satt vi på bänken ett tag och jag pratade lite med henne. Hon ville verkligen inte gå på dagis idag. Jag frågade varför, men hon hade inget svar mer än att hon inte ville. Jag frågade Medea som satt med oss, att visst tyckte hon det var roligt på dagis när hon väl var där? Hon svarade att Astrea brukar inte tycka det, och brukar säga att hon vill åka hem ibland. Alltså, de är där tre dagar i veckan, fem timmar per dag. Det är inga långa dagar, hon borde ju inte ens hinna tänka på att hon vill hem. Om det nu är så att hon inte trivs. Usch, vad jag är orolig för det! Vad gör man då?? Håller henne hemma? Är det fel att låta henne få som hon vill, eller är det fel att lämna henne där fast hon inte vill? Det är ju inte så att hon MÅSTE gå där eftersom jag är hemma... Men det är himla skönt att ha de här timmarna måste jag säga, där jag kan rå om Lo 100 % utan att ha dåligt samvete! Och när Lo sover kan jag sova. Eller göra vad jag vill. Himla skönt. Men det blir ju motsatt effekt om jag ska gå här hemma och vara orolig för lilla Astrea.
Måste prata med fröknarna om detta!

1 kommentar:

  1. Hon vet ju att mamma är hemma med babyn så då kan man ju slira lite . Varför får babyn vara med mamma? Prata med personalen om det men jag tror inte du ska ge efter det är ju bara 3 dagar. Om du tar hem henne så kanske den större blir likadan och hon kanske behöver sina kompisar. Men ta och tänk över det och prata med personalen om det oroar dig. Och gör det du tycker känns bäst för dig och dina barn. Kram Ulla

    SvaraRadera