torsdag 19 januari 2012

Ja jag säger då det... :)

Hade tid på BVC med Lo idag kl 13. Har lappen kvar på kylskåpet, så jag VET att jag inte tagit fel på dagen. Men när jag kommer till vårdcentralen här i byn så får jag dåliga vibbar eftersom jag inte fått komma in på en gång, vilket jag alltid får. Men jag väntar lite till, och tjugo över ett kommer en gullig tant ut och frågar om jag har fått en tid. Jag förklarar att jag ska till Helena och hon ser frågande ut på mig och säger att hon inte är här.
Shit, tänkte jag, var det i Smedjebacken den här gången? Hon sa inget om det sist vi sågs.
Den gulliga tanten skulle försöka få tag i Helena, men lyckades inte och hon kunde inte se någon tid inbokad för Lo idag alls! Hon verkade inte ha varit på jobbet alls idag, så kanske är hon sjuk, sa den gulliga tanten.

Jahaja, då var det bara att ta sitt pick och pack och åka hem igen då. Konstigt att de inte kan höra av sig om kontrollen blir inställd. Dåligt system. Men men, BVC här verkar ha lite dålig koll på det mesta..

En liten rolig grej hände i väntrummet också. En gammal tant satt och väntade och hon frågade mig hur gammal min lille bebis var. Sen sa hon, "Men ni slapp ju iallfall föda hemma i badrummet!"
Ja eller inte... "Nja, svarade jag, det var vi det." Förstod att hon syftade på tidningsreportaget i fredags. :)
"Åå  jag kände inte igen dig:"svarade hon och verkade helt komma av sig.

Vi har lite av en julafton i repris här hemma idag. T hittade tre kartonger med ouppackade leksaker.... Vilken glädje!! :)

Kram!

3 kommentarer: