fredag 19 juni 2009

Trevlig midsommar!!


Vem behöver solsken när man har en sån här sötnos hemma som värmer ens hjärta i tid och otid?
Vi gjorde ett tappert försök att fira midsommar ståndsmässigt på hembygdsgården i år, för Medeas skull. Men det hade vi inget för, hon tyckte inte alls det var roligt där. =)
Jag hade till och med köpt fina (snordyra) kransar till barnen dagen till ära men tror ni Medea ville ha nån dum krans på huvudet? Nä. Men tillslut gick hon med på det om hon fick ha kepsen under..... Lite knasigt men hon var så söt så.
Astrea sov sig igenom det mesta av midsommarfirandet, så hon kom undan kransspektaklet. Men jag tänker inte ge upp, jag ska ha kort på bägge två MED kransar på huvudena innan dagen är slut!
När de äntligen rest den där stången, som iallafall enligt min mening inte ser ut som en midsommarstång, gav vi upp och blöta blev vi innan vi kommit till bilen igen.
Nästa år vill jag ha en riktigt blöt (i annan bemärkelse än regnig) midsommarafton! Nåja, drömma kan man ju alltid.... =)

4 kommentarer:

  1. fin krans på fin tjej! gla misssommar/ Saskia

    SvaraRadera
  2. Gud vad söt hon är i den snygga kransen!!!

    Glad Midsommar!!!

    Kramar Piossi

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha. Ja ibland har man ingenting för att man försöker. Jag har dåligt samvete för att mina pojkar inte fick dansa runt nån stång i regnet i går. Men dom hade ju å andra sidan midsommarfirande på dagis i torsdags.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Söta Medea!
    I dag kanske vi slipper regnet så ha en fortsatt fin midsommar!

    Kramar från oss.

    SvaraRadera