lördag 6 juni 2009

I dag var då Stockholmarna här och kikade på huset. Vår mäklare berättade att de kommenterat storleken på huset. "Guuud så stort!" och "MEN vad många rum!!" Haha, hon undrade om de verkligen läst annonsen... För 350 kvadrat ÄR ju ganska stort. Och 10 rum är ju 10 rum och inte färre. Jisses! De skulle hem och smälta intrycken, vi vet egentligen inte mer än så.

Sen på eftermiddagen var vi hem till Pär och Linda. Det är roligt nu för Isabell och Medea leker verkligen och verkar gilla varandras sällskap. När vi kom höll Isabell på och leka med lego, ett stall som hon sa att det var. Och barn är ju fräna så, de bara fattar alla lekregler på en gång. Meddis satte sig ner bredvid Isabell och leken var i full gång.

Jag undrade när den skulle komma. Meddis har knappt pratat om annat än hoppa studsmatta sen vi var där sist. Och visst kom den, frågan jag inte behövde vänta många minuter att få höra hennes änglalika lilla röst uttala: "Ska vi hoppa studsmatta?"

I dag har jag inte haft mycket tid med bara Medea. Och jag märker att hon inte gillar det och blir arg och provocerande mot mig. Får så dåligt samvete. Astrea har visat sig vara en mycket bestämd tjej, som tydligt talar om hur hon vill ha det. Och i dag så har hon inte velat gjort så mycket annat än att sitta i famnen. Då blir tyvärr Medea "förloraren" och får var den stora, duktiga storasystern även om hon också behöver få vara liten och krävande. Usch det är en svår balansgång tycker jag, och jag gillar inte alls att behöva neka Medea att få komma upp i min famn när hon vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar