onsdag 10 juni 2009

Rage

I dag hände det som jag bara hört andra berätta om, men aldrig sett i verkligheten. Inte hos andra barn och knappast mitt egna. Och jag tror faktiskt jag blev lite chockad, för istället för att tycka det hela var otroligt hemskt och pinsamt, så tog jag det hela med ett leende och ett ryck på axlarna. På ett sätt som om detta ingick i min vardag. Har dock en känsla av att min vardag mer och mer kommer likna denna. =)

Jag ska berätta...
Hämtade Meddis idag på dagis, hade såklart Astrea med mig eftersom T jobbar. Tänkte i min naivitet att nog kan jag stanna på ICA och handla lite snabbt, lite gott mellis till Meddis, tänkt och gjort. Borde anat oråd redan i hallen på dagis med tanke på Medeas uppträdande, men äsch, hon har väl aldrig gillat att få kläder på sig. Så vi marcherade glada i hågen in på ICA och Meddis fick en egen liten vagn. Allt var frid och fröjd, Meddis hade vagnen full med varor, som vi faktiskt skulle ha, och även om hon inte höll sig fot vid min sida så inom rimligt avstånd iallafall. Efter att vi passerat mjölkdisken skulle hon plötsligt inte gå längre. "Vill inte!" Jag gick vidare mot kassorna och Meddis hade smygit fram till barnmaten. Men där var det stopp. Haha, ni skulle ha sett hennes ansiktsuttryck! Så efter ton av tålamodigt utväntande vid kassan, så gick jag fram till henne och hämtade vagnen. Medea blev ursinnig och skrek och vrålade och tårarna sprutade. Hon ville ingenting, och inte det heller, utan var helt enkelt helt rabiat. Jag lade upp varorna på bandet och lät henne gapa. Kassörskan log och jag sa "Oj, det här är ju sånt man bara läser om" "Ja" svarade hon, "det kan man inte tro när det är så där små" sa hon och menade Astrea som helt oberörd sov i sin bilstol. Hela dramat slutade med att jag fick gå in i affären och hämta Medea vid charken och bära henne ut, skrikandes och sparkandes....

I bilen hörde jag knappt mina egna tankar, men jag tror jag tänkte nåt i stil med : "Vad var det som hände egentligen??"

Filmtajm!

3 kommentarer:

  1. Hmm, sånt där är väl snarare sånt som varje förälder råkar ut för en, två, tre eller massor av gånger... Så känn dig inte ensam Coz!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hihi tror jag känner igen det där...och alla blickar man får på sig...en del som garvar och känner igen sig och en del som tycker man är väldens elakaste mamma och tror dom ska lägga sig i....

    Fick en kommentar idag som jag själv tycker är rätt puckad...var ner på ica och så ställer det sig en bil precis brevid oss och åt "fel" håll så klart...jag som blir lite grinig klivar ut och börjar släppa ut mina barn och tog väl lite extra tid på mig..hehe...när jag är klar kliver en mamma ur bilen med en stor dotter...så frågsar hon..-Är alla barnen era...jag svarar-ja...hon säger -ja så där hade vi det också för några år sen men dom växer ju... Va skämtar hon med mig...växer barn...det har jag aldrig märkt!! Knäppa tant!!

    Hur går det med huset erat..är det någon som visat intresse för det?

    Kram Piossi

    SvaraRadera
  3. Ha ha, Jonas sade samma sak förra veckan när Elin hade sitt första utbrott på ICA! Det är bara bita ihop, ta ungen under armen och trösta sig med att man inte är den första!

    SvaraRadera