fredag 5 juni 2009

Jaha, i morgon är det Svenska nationaldagen, med allt vad det innebär. Då ska man ut och demonstrera med plakat och mistlur, barrikera och kedja fast, stoppa det som inte stoppas kan... Eller vad gör man egentligen på nationaldagen? Hissar flaggan och sjunger nationalsången! Men om man inte har en flaggstång längre då? Har svårt att tänka mig att T skulle gå med på att måla ett stort gult kors över hela vår blåa bil... annars hade det ju varit en kul grej att göra och sen köra runt på stan och tuta och skråla för fulla halsar. För man är väl patriot!


Vi ska ha visning på huset. Åt ett par stockholmare som inte kommer vilja bo här ändå. För nära vägen, kommer de att säga. Så säger alla som varit och tittat på huset som inte kommer härifrån.

Jag håller på och bakar nu. Tekakor! Mums! Tommy var väl så lagom upphetsad. Han är som jag med husvisningar, har inga större förhoppningar! Hehe, fast jag tycker han saknar grund för sin misstrohet när det gäller mig och bakning. Har ju lyckats få till det riktigt bra vissa gånger. Andra inte.... =) Men han behöver väl inte vara så TYDLIG?

Kram!

3 kommentarer:

  1. Gud så gott med tekakor! Och du är ju jättebra på att baka.
    Hmm, man brukar nog inte demonstrera på nationaldan i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, nä klart man inte gör! =D

    SvaraRadera
  3. Lycka till med både husvisning och bakning! Håller tummarna för att de kräsna 08:na köper på en gång och helst betalar det dubbla. :o)

    Kram.

    SvaraRadera